Mindenki járt már úgy, hogy a vásárlásból hazaérve döbbentünk rá mennyi olyan terméket megvettünk, amire egyébként nem is volt szükségünk. Egy kis odafigyeléssel tehetünk róla, hogy az „egy kenyérért leugrom a boltba” tényleg csak egy kenyeret jelentsen. Legelőször azonban nézzük meg mi is az impulzusvásárlás.
Impulzusvásárlás leginkább abban az esetben történik, amikor nem vagyunk felkészülve a vásárlásra. A boltokban mindenféle hatások érnek bennünket, amire mindenképp reagálunk valahogy, mert vagy egy jól sikerült reklámról van szó, vagy egy kihagyhatatlan akcióról. Így ezek a termékek végül a kosarunkban landolnak pedig nem is terveztük. A jelenség a marketing szakembereknek is feltűnt és manapság már tudatosan használják ezt az eszközt a vásárlás ösztönzésére.
Mindamellett, hogy az impulzusvásárlás felesleges többletkiadást jelent nekünk még a háztartási hulladék mennyiségét is növeljük vele. Nézzük meg mik azok a trükkök amikkel berántanak minket:
- a termékek nem szokványos elhelyezése (pl. gúlába rakás)
- árubemutató
- akciós termékek
- zene
- különleges illatok
- a pénztáraknál elhelyezett apró árucikkek
Ezek a tényezők tehát mind befolyásolják a vásárlást és nagyon nehéz tenni ellene, mivel ezek a trükkök a tudatalattinkra hatnak. A legjobb védekezési módszer talán az, ha tudatosan felkészülünk a vásárlásra, jól átgondoljuk mire is van valójában szükségünk és ezek alapján bevásárlólistát készítünk, amihez próbáljunk meg ragaszkodni.
tudatosvasarlo.hu/DMD
Ha a cikket érdekesnek találta, látogasson el a profikaneten Facebook-oldalra, és nyomjon rá egy "Tetszik"-et. Megéri!