A listát nagyon leegyszerűsyítve eddig az jellemzett, hogy az Apple vagy a Google (Alphabet) lesz-e az első helyezett. Idén azonban zavar támadt az erőben, mert az Amazon a dobogó harmadik fokáról egyenesen az élre repült, miközben majdnem 50 százalékkal növelte márkaértékét (az agresszív terjeszkedés mellett nem kis mértékben a Whole Foods felvásárlásának köszönhetően is).
Az Amazon nagy utat tett meg az online önyvkereskedéstől addig, hogy gyakorlatilag az élet minden területén jelen legyen az általa kínált termékekkel. Ezt mutatja az is, hogy tavaly felvásárolták a Whole Foods élelmiszerláncot 14 milliárd dollárért, az Amazon márkaértéke pedig 106-ról 150 milliárd dollárra nőtt a BF számításai szerint.
Az Apple 107-ről 146 milliárd dollárra növelte értékét, ezzel ő maradt a második helyen, a Google/Alphabet pedig elsőből harmadik lett, miközben márka értéke 10 százalékkal 109-ről 120 milliárd dollárra nőtt. A top 10-ben vannak még: a Samsung, a Facebook, az AT&T, a Microsoft, a Verizon, a Walmart és a kínai ICBC bank.
A legnagyobb nyertesek, tehát akik arányaiban a legnagyobb mértékben tudták növelni márkaértéküket: a Wuliangye (egy kínai szeszgyártó), a UQ Communications (japán mobilcég), a Haval (kínai autómárka), az Evergrande (kínai ingatlanfejlesztő), a Youtube, a Tesla, a Gree Electric Appliances (kínai légkondigyártó), a Natwest (brit bank), az Applied Materials (félvezetők gyártásához szükséges eszközöket gyártó amerikai cég) és az Nvidia chipgyártó.
A legnagyobb vesztesek között a fentieknél ismertebb neveket találhatunk: nagyot esett a Toshiba, az Under Armour, az ExxonMobil, a Sumitomo Group, a Poly Real Estate, a Lotte Group, a Heinz, a L'Oreál, a Hilton és a Hyundai Group is.
Az európai gazdasági szereplők számára nem túl jó hír, hogy a legerősebb európai márka, a Mercedes csak a 15. helyig tudta elverekedni magát. Magyar cég természetesen nem szerepel az 500-as listán.
Kreatív Online
Ha a cikket érdekesnek találta, látogasson el a profikaneten Facebook-oldalra, és nyomjon rá egy "Tetszik"-et. Megéri!